NEBELHEXË Laguz - Within The Lake
HotBak navnet Nebelhexë skjuler det seg en dame ved navn Andrea Haugen. Dette albumet er mitt første møte med denne damens musikk som hun selv hevder er tungt inspirert av åttitallets goth-, industri- og synthpop. Mulig det, men her finnes også flust av folkemusikk elementer. Mye synth og elektroniske effekter benyttes flittig for å skape atmosfære og steming. Vokalen minner ikke så rent lite om Craneberries. Jo da, jeg lar meg så avgjort fascinere av det jeg hører. Det låter vakkert og utrolig stemningsfullt på en litt støyende men samtidig pompøs måte. Musikk som dette bør nytes med stress-less’en i godt tilbakelent stilling mens du sakte lar tankene gli over i drømmeland. Ganske sært egentlig, men overraskende bra!
Diskografi:
'Laguz - Within The Lake' 2004
