THYRUZ Northern Blasphemy
HotJeg har prøvd alle tenkelige forutsetninger som kunne hjelpe meg til å ”forstå” denne skiva slik at jeg endte opp med å like den, men det ser ikke ut til å være mulig. Imaget deres er flaut, de har tjuvlånt maska (på coveret) fra Urgehal (bevisst eller ubevisst), lyrikken er idiotisk, bildene i bookleten er latterlige, vokalen er mikset på en dårlig måte og på toppen av det hele er den ikke spesielt bra heller, ”talen” som holdes fire sanger (og en intro) inn i skiva er bare så jævlig mongo, trommene høres ut som pappesker, det er vanskelig å høre hva gitaren spiller mesteparten av tiden og i låta ”Perfect Generic Blend” skriker vokalisten ”the angle of death I am”. Jommen sa jeg smør... For å være litt rettferdig så er det ikke totalt verdiløst og jeg liker introen og det sporet som følger rett etter denne “talen”, men det er i grunnen også det eneste fine jeg kan si om “Northern Blasphemy”. Beklager gutter...
Diskografi:
Northern Blasphemy 2007
Blasphemy (demo) 2005
Crucifixion Failure (demo) 2004
Develish Devine (demo) 2003
Ride This Beast of Nightmare (demo) 2001
Fairytales in Flames (demo) 2000
