VHÄLDEMAR I Made My Own Hell
HotJeg har vært i besittelse av denne skiva en god stund nå, men har ikke helt klart å konkludere med hva jeg egentlig mener om den. Vhäldemar er spanske og ’I made my own hell’ er bandets andre offisielle utgivelse. Stilmessig havner disse spanjolene i grenseland mellom heavy metal og power/fantacy metal. Musikken er melodiøs og utrolig stemningsfull og det er liten tvil om at musikerne kan sitt fag. Vokalisten har en særegen stemme som jeg sliter litt med, men etter litt tilvenning har jeg funnet ut at den i grunnen kler musikken ganske bra. Låtmaterialet er stort sett bra selv om de fremdeles har litt å gå på, mens produksjonen med fordel kunne vært bedre. Totalt sett blir dette en skive på det jevne, men det er mye her som vitner om at bandet besitter potensial og jeg ser frem til å følge dette bandet i tiden fremover.
Diskografi:
'I Made My Own Hell' 2003
