WETTON - DOWNES Icon II - Rubicon
HotAsia-kameratene John Wetton og Geoffrey Downes er på banen med et nytt melodisk/progressivt rockealbum, som i aller høyeste grad må sies å kunne betegnes som ”voksenpop”. Det låter svært så strømlinjeformet og velprodusert av dette, men spesielt hardt blir det aldri. De to etter hvert noe tilårskomne herrer har allikevel ikke gitt slipp på den gode melodien, og ”Icon II” er et helt kurant bekjentskap. Tidvis glir det over i det vel søtladne, men Wetton/Downes holder seg stort sett på den riktige siden av grensen. Låter som ”The Die is Cast”, ”Finger on the Trigger” og duetten ”To Catch a Thief” er blant albumets beste, i tillegg til avslutningslåten ”Rubicon”. Den midtre delen av skiva er den minst givende, og låtene her blir noe stillestående. Over middels fra Wetton/Downes ved denne korsvei.
Diskografi:
'Icon II - Rubicon' 2006
'Icon Acoustic TV Broadcast' 2006
'Icon' 2005
Anmeldt av: Sigurd Thune
